Techniekpaniek

Als je website klaar is, begint het pas. Je website is namelijk nooit klaar. En als hij net is opgeleverd, realiseer je je pas dat er nog dingen zijn die erbij horen, die jou tijd en energie kosten. Je ziet er als een berg tegen op om ze zelf te realiseren, maar ze zijn wel echt nodig. Denk aan een koppeling met je nieuwsbriefsoftware zoals MailChimp of ActiveCampaign. Of aan nieuwe teksten, plaatjes en filmpjes op je website zetten.

Je weet nog wel hoe je moest inloggen in WordPress, maar dan… Al die opties! Hoe moest dat ook alweer?! Uren en úren zit je te stoeien. Je klikt je een ongeluk, vindt af en toe een optie die doet wat je wil, maar kan daarna niet meer vinden hoe dat moest als je het nog een keer nodig hebt.

Opeens ben je minstens 2 uur verder, maar ben je nog geen steek opgeschoten. Je voelt je enorm gefrustreerd: wat je wilde, is niet gelukt. En wat je nog moest doen vandaag, ligt nog net zo hard op je te wachten. Alleen heb je nu nóg minder tijd om dat gedaan te krijgen.

Je verzucht achter je laptop: “Het kan toch niet zo moeilijk zijn om even iets aan te passen op de site? Iedereen zegt dat dat zo gepiept is… En de uitleg van de webbouwer was ook heel duidelijk.”

Mijn stelregel is: “Maximaal 10 minuten klungelen, dan Marcel bellen.” En niet, zoals de meesten, eerst 2 uur stoeien en gefrustreerd raken. Dat is zonde!

Je kan veel zelf, daar gaat het niet om, want je bent echt wel slim. Maar over 3 maanden lukt het je niet meer om je site bij te houden of MailChimp te gebruiken, want je doet het te weinig om de nodige routine op te bouwen. Daardoor vergeet en verleer je het weer. Dan kost het je superveel tijd om er weer in te komen… en begint het hele verhaal weer opnieuw, inclusief:

  • tijdverlies
  • frustratie
  • pijlsnel zakkende energie
  • minder tijd voor je klant
  • minder tijd om creatief te zijn

En die verloren tijd en energie ijlen zelfs nog na. Je had met meer energie namelijk ook nog dat boek kunnen lezen dat bijdraagt aan je ontwikkeling of die van je bedrijf. Of je had een cursus kunnen doen of een nieuwe dienst of nieuw aanbod kunnen verzinnen.

Een onderhoudscontract voor al je updates en beveiliging van de site of een stappenkaart zijn ideaal in dit soort situaties.

Tijd voor je klanten, je vak en creativiteit

Als je mij inhuurt om dit soort klussen voor je te doen, heb jij:

+ meer tijd voor je klanten
+ meer tijd voor je bedrijf
+ meer energie
+ geen frustratie
+ meer creatieve invallen voor jezelf en je klanten

Daarnaast krijg je vaak een bonus. Als mensen mij bellen, gaat het gesprek regelmatig ook over andere dingen dan waarvoor ze belden. Doordat ik luister, meedenk, vragen stel en aandacht geef, krijgen zij inspiratie, waardoor ze weer verder kunnen. Ik ben dan hun klankbord.

Tijd is geld. Als je 2 uur zit te stoeien voordat je mij belt voor iets wat mij maar 5 minuten kost, heb je een hoop geld weggegooid.

Stel dat je uurtarief € 75,- is. Dan heb je € 150,- weggegooid, want in die 2 uur kon je geen betaalde klus voor een klant doen. Maar als ik dat probleem voor je oplos, ben je slechts € 6,67 kwijt. Nog los van de voordelen die ik al noemde, zoals meer tijd voor leuke dingen, geen frustratie enzovoort.

Marcel nam letterlijk mijn hoofdpijn weg

Ik heb niets met computers, was er geen ster in en had er eigenlijk geen geduld mee. Het zorgde voor een hoop irritatie en het kostte me veel energie. Ik kreeg er werkelijk hoofdpijn van.

Een gezamenlijke kennis gaf mij het advies om Marcel eens te bellen. Terwijl ze zijn naam uitsprak, verdween plots m’n hoofdpijn. Ik ben intuïtief en wist: “Dit is een duidelijk teken dat ik een afspraak met hem moet maken”. Ik kende hem nog helemaal niet op dat moment. Tijdens zijn intakewandelcoaching werd mijn gevoel bevestigd. Het klikte en ik besloot die middag nog om met hem te gaan samenwerken.

Marcel werkt echt samen. Hij zegt niet: “Dit is het concept, zo gaan we het doen”. Hij overlegt en stemt af met z’n klant. Daarnaast is hij heel laagdrempelig om te benaderen en maakt hij altijd tijd voor je. Je kan hem met elke vraag bellen. “Als je langer dan 10 minuten een probleem hebt: Marcel bellen”, is zijn motto.

Ik zou Marcel aan iedereen aanraden. Dat heb ik zelfs al gedaan. Hij heeft aan een half woord genoeg en zorgt ervoor dat jouw bedrijf een professionele digitale uitstraling krijgt. Hij heeft er zelfs voor gezorgd dat ik nu met plezier aan m’n site werk!

Angelique Hoogendoorn

Als je met mij werkt:

  1. beginnen we meestal met een wandelsessie, want ik wil ervaren wie jij bent, zodat we optimaal kunnen gaan samenwerken.
  2. ben ik jouw klankbord en inspiratiebron. Ik help je vaak zijdelings met andere dingen dan de dienst waarvoor je bij mij kwam. Gewoon: omdat ik graag meedenk, voel wat er speelt en jou graag help.
  3. kies jij hoe ik je help. Ik ben de expert, daarom huur jij mij in. Maar dat betekent niet dat ik klakkeloos doe wat ik denk dat er moet gebeuren. Stel dat jij een webinaraanmelding op je website wil regelen. Dan kan ik uit je mail misschien wel afleiden dat je wil dat ik dat voor je doe – wat ik ook met alle liefde uitvoer – maar ik zal je dan altijd eerst vragen of dat zo is. Of dat je liever wil dat ik het je uitleg, zodat je het ’n volgende keer zelf kan en het vanaf dan dus geen geld meer kost en je niet meer op mij hoeft te wachten.

Wie zijn mijn klanten?

De mensen die ik geholpen heb, zijn:

  • ondernemers met websites die overstappen voor hulp bij onderhoud en bijhouden (nieuwe teksten, plaatjes en video’s plaatsen).
  • mensen die aanpassingen willen op een bestaande site.
  • mensen die toe zijn aan nieuwsbrieven versturen en blogs schrijven. Ik verzorg dan de inrichting van hun autoresponder (MailChimp of ActiveCampaign) met evt. een huisstijltemplate en natuurlijk de koppeling met je website.
  • mensen die een filmpje willen voor hun homepage. Ik help met voorstel- en productfilmpjes: van denkrichting voor je script t/m de montage. Heb je camera-angst? Ik stel je op je gemak, zodat je ontspannen en natuurlijk in beeld komt.
  • ondernemers die hulp willen met bijvoorbeeld posts voor social media bedenken en klaarzetten.

Wat is dan die digitale ondersteuning? Wat krijg ik concreet?

Dat kunnen verschillende dingen zijn.

  1. Onderhoud website
    Een jaar lang onderhoud aan je website. Minstens 1x per 2 weken check ik je plugins en update ik ze indien nodig, zodat je site veilig is en goed blijft werken. Ook maak ik back-ups en pleeg ik ander onderhoud. Daarnaast ben ik een 1/2 uur per maand beschikbaar voor jou om kleine aanpassingen te doen aan je website als jij dat wenst. Denk aan foto’s vervangen en teksten aanpassen.
    Ik wil een onderhoudsabonnement
  2. Afspraken-module
    Ik maak een online-systeem zodat jou klanten afspraken kunnen inplannen.
  3. Digitale leeromgeving
    Ik kan ook digitale leeromgevingen bouwen, waarin jouw klanten modules volgen en pas nieuwe kunnen openen als ze de oude hebben afgerond. Je kunt daar filmpjes, pdf’s enz. in zetten. Ook maak ik graag vragenlijsten voor je met vragen die alleen worden getoond als ze relevant zijn (afhankelijk van de gegeven antwoorden), evt. in een beveiligde omgeving.
  4. Logo-ontwerp
    Ik help je graag met je logo. Ik kan een bestaand idee digitaal strak voor je uitwerken óf ik verwijs je door naar een ontwerper, met wie ik ook samenwerk om je logo en huisstijl in op andere plekken te verwerken, zoals je website of in je templates (zie verderop).
  5. Videofilmpjes maken
    Ik help met voorstel- en productfilmpjes: van denkrichting voor je script t/m de montage. Heb je camera-angst? Ik stel je op je gemak, zodat je ontspannen en natuurlijk in beeld komt.
    Die filmpjes kan je vervolgens op je website, op je social media en in je nieuwsbrief gebruiken.
  6. Templates voor documenten in jouw huisstijl
    Geef je wel eens presentaties? En gebruik je dan PowerPoint of deel je jouw handleiding uit aan cursisten? Dan staat het heel professioneel als die in jouw huisstijl zijn. Ik kan die voor je maken, zodat je alleen nog maar teksten en plaatjes hoeft toe te voegen. Het kan zelfs nog specifieker! Stel dat jij een receptenboek maakt of iets anders waarbij elke pagina exact hetzelfde moet zijn opgebouwd als de vorige. Dan kan ik een sjabloon voor je maken, dat jij alleen nog maar hoeft te vullen. Geen gesleep meer met tekstblokken en plaatjes die net niet goed uitlijnen en dan net anders zijn dan op de andere pagina, maar gewoon lekker alleen de inhoud toevoegen. De rest doe ik voor je. Wat je precies nodig hebt, kunnen we het beste even telefonisch bespreken.
  7. Nieuwsbrieven en blogs
    Ik richt je autoresponder (zoals Mailchimp of Active Campaign) voor je in, maak (samen met jou) 2 nieuwsbrieven en we zorgen dat er 2 blogs op je website staan.

Zeer populair: de stappenkaart

Los van deze 5 manieren om je digitaal te ondersteunen, heb ik een heel populair 6emiddel: de stappenkaart. Die wordt naast het onderhoudscontract verreweg het meest verkocht.

Wat kan je ermee?

Da’s simpel: alles wat je met de andere 5 diensten niet kan. Je kan me voor allerlei kleine klussen inzetten.

Denk aan:

  1. contentkalender maken voor social media en nieuwsbrieven, zodat je het hele jaar rust en overzicht hebt en alvast vooruit kunt werken
  2. meedenken over content
  3. posts inplannen op social media

De kaart is 1 jaar geldig, persoonlijk en dus niet overdraagbaar. Ik reken per kwartier.

Wil je ’n stappenkaart?

Wil je er eerst meer over weten?

Wist je dat…

  • 80% van mijn websiteklanten neemt een onderhoudscontract af
  • ruim 60% van mijn websiteklanten neemt een stappenkaart af

Marcel is bovendien een zeer aangenaam mens

Ik heb Marcel leren kennen toen ik aanhaakte bij een groep ondernemers voor wie hij website filmpjes maakte. Marcels werkwijze beviel mij direct. De filmpjes werden gemaakt in een park; op heel prettige, eigen wijze gaf hij aanwijzingen over licht en geluid, teksten, mijn houding. Ik voelde mij binnen no-time enorm op mijn gemak.

Marcel heeft op professionele wijze mijn eigenheid in de website filmpjes weten vast te leggen. Dit gaf mij het vertrouwen om hem mijn hele website aan te laten pakken. Hij heeft mijn wensen geïnventariseerd en mij voorzien van tips, suggesties, ideeën over hoe de website verder vorm te geven. Deze werden vervolgens heel snel geïmplementeerd.

Het resultaat is een prachtige professionele en werkbare website, waar ik met recht trots op ben. De beslissing om Marcel ook in de toekomst in te zetten, was dan ook snel genomen. Marcel is een echte aanrader als je op zoek bent naar een betrouwbare, professionele, meedenkende en snelwerkende webbouwer. En bovendien een zeer aangenaam mens.

Diane de Vries

Digitale ondersteuning is niet geschikt voor iedereen

Digitale ondersteuning is geschikt voor iedereen die hulp nodig heeft met zijn of haar website en online marketing. Die bedrijfsondersteuning nodig heeft.

Maar niet al deze mensen passen bij mijn manier van werken.

We kunnen beter NIET samenwerken, als je:

  • de touwtjes strak in handen wil houden en niks aan anderen kan of wil overlaten, ook al heb je niet genoeg tijd om alles zelf te doen.
  • een groot bedrijf hebt. Ik werk met kleine bedrijven: van eenpitters tot max. 50 medewerkers.

Samenwerken wordt WEL een succes, als je openstaat voor hulp en dingen kan loslaten.

Door wie?

Jouw digitale ondersteuner is Marcel Janssen.Ik heb het altijd leuk gevonden om met computers en andere technische apparaten te werken. Mensen vragen mij vaak om hulp als hun computer onwenselijk gedrag vertoont. Mijn affiniteit met ICT is erg groot en ik heb vaak heel snel door hoe dingen werken; en anders weet ik dat snel te vinden.

Mijn hele leven ben ik bezig geweest met digitale zaken (lees: computerproblemen) en helpdeskzaken op mijn werk. Familie en ouders op de school van m’n kinderen wisten mij altijd te vinden: “Jij doet toch iets met computers?” Zo bouwde ik ooit een website voor een basisschool. Als autodidact.

Ik werkte 25 jaar bij ABN AMRO in verschillende functies. Onder meer met ICT- en facilitaire zaken. De laatste 10 jaar was ik manager, ik werkte met Lean- en Agile-methoden. Die draaien erom om mensen hun talenten te laten ontdekken en die op de beste manier in te zetten.

En die ervaring zet ik nu in, maar dan heel anders.

Intuïtief voel ik goed aan wat jij voor persoon bent en zie, voel en merk ik snel wat jouw kracht en talenten zijn. En ook waar jij juist niet blij van wordt, welke taken je liever uitbesteedt.

Eén van mijn klanten vindt het heerlijk om content te creëren zoals blogs en vlogs. Ze wilde een contentkalender voor het hele kalenderjaar, om rust en overzicht te hebben over wat wanneer op social media, website en in nieuwsbrieven zou verschijnen. Maar die kalender maken en ook – ter afwisseling – content van collega’s zoeken die interessant is voor haar fans, zag ze niet zitten. Daar help ik haar dan graag bij, met mijn stappenkaart.

Meer weten? Vraag een gratis en vrijblijvend gesprek aan.

Ik hoef alleen nog maar de leuke dingen te doen

Dingen maken, creëren, inspireren… Dat is de kern van mijn bedrijf. Dingen maken – voor mijn bedrijf en mijn klanten. Dáárvan krijg ik energie en bruist het vanbinnen.

Actief zijn op sociale media vind ik ook leuk en ik weet dat het werkt voor m’n bedrijf, maar ik leef zó in het moment, dat ik vaak vergeet om zakelijke posts te maken. Of ik heb er geen zin in. Dan wordt het zo’n moetje op vaste momenten…

Het is dus heerlijk dat Marcel dit voor me inplant – nadat hij een contentkalender had gemaakt op basis van een klein beetje input over hoe ik werk – en me helpt die posts te maken. Ik hoef alleen maar te denken aan m’n eigen content, hij zoekt er items bij van collega’s ter afwisseling. Ik gaf hem wel wat sites ter inspiratie en stuur wel ‘ns wat door als ik wat interessants zie. Maar hij doet minstens zo veel zelf.

Wat hij klaarzet, kijk ik nooit na. Dat hoeft niet. Want ik weet dat het goed is. Dat geeft me heel veel rust, waardoor ik vanuit rust weer meer moois kan creëren. Ik hoef alleen nog maar de leuke dingen te doen.

Hieke van Hoogdalem

Stappenkaarten

  • Stappenkaart 5 uur
  • 397
  • Afschrijven per 15 minuten
  • 1 jaar geldig
  • Stappenkaart 10 uur
    Meest gekocht!
  • 697
  • Afschrijven per 15 minuten
  • 1 jaar geldig
  • Stappenkaart 20 uur
  • 1.197
  • Afschrijven per 15 minuten
  • 1 jaar geldig

Wil je samen overleggen welke hulp het beste is voor jou? Neem dan contact op voor een gratis gesprek.

Ik kijk ernaar uit om kennis met je te maken!

Hartelijke groet,